/Files/images/2020-2021/1573898993_2019-11-16_100555.jpg

ОСНОВНІ НАПРЯМКИ

ВИХОВНОЇ РОБОТИ

У КОМПЛЕКСІ

1. Правове виховання

Правове виховання спрямоване на формування правової культури – виховання поваги до прав і свобод людини, виховання поваги до батьків, старших, оволодіння знаннями і дотримання законів України.

1. Бесіди:

«Правила поведінки учнів в школі та за її межами», «Правила вуличного руху», «Права та обов’язки учнів школи», «Декларація прав дитини», «Конвенція про права дитини», «Захист від недбалого ставлення, жорстокості, експлуатації», «Захист від фізичного та психологічного насильства», «Право на освіту», «Право на відпочинок і дозвілля», «Особливості та основні риси Конституції України»;

2. Виховні години:

«Закон. Знання. Відповідальність», «Всі діти мають право на любов і піклування»;

3. Усний журнал:

«Світова книга прав дитини» (на основі статей Конвенції ООН про права дитини), «День прав людини», «Правоохоронні органи та напрямки їх діяльності»;

4.Години спілкування:

«Правила та закони у твоєму житті», «Що таке правопорушення? Їх види. Відповідальність за них»;

5. Класні збори:

«Права, свободи та обов’язки громадян України», «Особливості відповідальності неповнолітніх».

2. Родинне виховання

Родинне виховання – запорука доброго розвитку не лише окремої особистості, але й українського народу. Родинне виховання ґрунтується на тісній співпраці батьків з педагогічним колективом школи.

• Презентація: «Традиції моєї родини»;

• Гра-вікторина «Розкажи про рідний край»;

• Бесіди: «Ними пишається рідний край».

• Класний вернісаж «Альбом моєї родини»;

• Конкурс: «Сімейні хроніки»,

• Фотовиставка «У колі сім’ї», «Зустріч поколінь»;

• Виставка-конкурс «Сімейна хроніка»;

• Заочна мандрівка «Географічна карта моєї родини»;

3. Національно-патріотичне виховання:

Національне виховання – є пріоритетним аспектом виховної роботи у школі, зорієнтованим на українську культуру, мову, національно-патріотичні традиції. В основу національного виховання покладені принципи гуманізму, демократизму, єдності сім’ї та школи. Проводяться свято Різдва, свято Стрітення та свято матері; акція «Родина»; конкурс знавців рідної мови, конкурс читців, конкурс знавців народної казки.

Патріотичне виховання – основа, на якій ґрунтується суспільство держави. Стати громадянином, тобто свідомим членом суспільства, відданим сином Вітчизни, дуже непросто.

Громадянином не народжуються. Виховувати в дитині громадянина – це означає навчати її жити заради Батьківщини.

Завдання:

· По-перше, виокремити як один з найголовніших напрямів виховної роботи, національно-патріотичне виховання – справу, що за своїм значенням є стратегічним завданням. Не менш важливим є повсякденне виховання поваги до Конституції держави, законодавства, державних символів - Герба, Прапора, Гімну.

· По-друге, необхідно виховувати в учнівської молоді національну самосвідомість, налаштованість на осмислення моральних та культурних цінностей, історії, систему вчинків, які мотивуються любов'ю, вірою, волею, усвідомленням відповідальності.

· По-третє, системно здійснювати виховання в учнів громадянської позиції; вивчення та популяризацію історії українського козацтва, збереження і пропаганду історико-культурної спадщини українського народу; поліпшення військово-патріотичного виховання молоді, формування готовності до захисту Вітчизни.

· По-четверте, важливим аспектом формування національно самосвідомої особистості є виховання поваги та любові до державної мови. Володіння українською мовою та послуговування нею повинно стати пріоритетними у виховній роботі з дітьми. Мовне середовище повинно впливати на формування учня-громадянина, патріота України.

· По-п’яте, формувати моральні якості особистості, культуру поведінки, виховувати бережливе ставлення до природи, розвивати мотивацію до праці.

1.Уроки громадянськості:

«Люби і знай свій рідний край», «Твоя країна – Україна», «Рід, родина, рідня», «Велика родина – рідна Батьківщина», «Історія української національної символіки»;

3.Години спілкування:

«Українці – європейська нація», «Старовинна обрядовість в житті українців»;

4.Круглі столи:

«Я і Україна», «Моральні заповіді українців», «Звичаї і традиції в житті українців.

5.Розмова-зустріч:

«Дружна сім'я – першоджерело людського духу, високо моральності народу»;

6.Класні збори:

«Українці – гілка слов’янського народу», «Майбутнє України в наших руках».

7.Класні години:

«Національні герої України», « Походження українського народу»;

4. Трудове виховання:

Трудове виховання – прищеплює працелюбність і шанобливе ставлення до праці, формувати творчий підхід до вибору майбутньої професії, цілеспрямованість, уміння планувати своє життя.

• Прибирання класних приміщень;

• Оформлення класних кімнат і кабінетів;

• Ремонт підручників;

• Чергування в класі, школі, їдальні;

• Участь у ремонті школи;

• Благоустрій шкільного подвір’я;

• Насадження кущів та дерев;

• Створення клумб;

5. Естетичне виховання.

Естетичне виховання прищеплює дітям естетичні почуття, формує вміння бачити прекрасне і красиве, комічне і трагічне, розвиває художньо-естетичне сприйняття, естетичний смак і оцінювання, виховує естетичні цінності.

1. Класні години:

«Естетичний смак і оцінювання», «Прекрасне, красиве, потворне, комічне, трагічне»;

2. Години спілкування:

«Естетичне сприйняття дійсності», «Формування естетичної мети», «Розвиток художньо-естетичного сприймання»;

3. Театральні вистави;

5. Художні екскурсії;

6. Морально-етичне виховання.

Морально-етичне виховання – сприяє розвитку у дітях таких якостей, як доброта, людяність, щирість, повага одне до одного. Учні відкривають для себе незаперечну істину: кожна людина, що приходить у світ, є унікальною особистістю.

1. Класні години:

«Я і мій ідеал», «Азбука однокласника: права і обов’язки»;

2. Години спілкування:

«Мистецтво розуміти себе і колектив», «Добрі справи красять людину», «Для чого бути чесним, порядним?».

3. Анкети:

«Я і колектив мого класу», «Чому я такий?»;

4. Дискусії:

«Що я зичу для однокласників, друзів, України?», «Без кого і без чого я не в змозі існувати?», «Контроль і самоконтроль. З чого вони розпочинаються?», «Що я думаю про себе?», «Що думає клас про мене?»,

5. Класні збори:

«Що означає «бути оптимістом» у відносинах з однокласниками?»;

6. Відверта розмова:

« Я в житті класу»;

7. Круглі столи:

«Ідеал сучасної людини», «Делікатність і тактовність поруч зі мною».

7. Екологічне виховання

Екологічне виховання – передбачає забезпечити підростаюче покоління науковими знаннями про взаємозв’язок природи і суспільства, сформувати розуміння, що природа – першооснова існування людини, а людина – частина природи. Залучаючи учнів школи до екологічних трудових акцій: «Чиста планета», «Парад квітів біля школи», формується почуття відповідальності за навколишнє середовище як національну і загальнолюдську цінність, виховується любов до природи. До Дня Землі традиційно проводиться конкурс малюнків: «Майбутнє Землі – в наших руках». Оскільки виховання і навчання тісно взаємопов’язані, то екологічне виховання є невід’ємною частиною декади біології: конкурс газет та плакатів «Екологічні проблеми ІІІ тисячоліття», фото конкурс «Ти і природа».

1. Години спілкування: «Я – частина природи

2. Інтелектуальні ігри: «Ми в гостях у Природи», «Фольклор і природа», «Цікаве довкілля», «Місто майстрів», «Дзвони Чорнобиля», «Екологічний дивосвіт»;

3. Усний журнал: «Червона Книга України», «Екологічні проблеми нашого краю», 4. Літературні читання: “Гармонія людини і довкілля”;

4. Екологічні акції: «Зелена весна», «Чиста планета», «Парад квітів біля школи»,

8. Формування здорового способу життя.

Формування здорового способу життя – має на меті навчити дітей цінувати власне здоров’я і дбати про нього, формувати такий світогляд учнів, що створить у них потребу ведення здорового способу життя.

Система роботи включає в себе організацію шкільного режиму: дотримання у школі гігієнічних норм щодо освітлення, температури повітря, шкільного обладнання, раціонального харчування, загартування; профілактичне медичне обстеження, пропаганду здорового способу життя і включення учнів у різні види спортивно-фізкультурної діяльності.

1. Класні години: «Життя і здоров’я людини», «Права і обов'язки підлітків щодо збереження і зміцнення здоров’я».

2. Години просвіти: «24 березня – Всесвітній день боротьби з туберкульозом», «7 квітня – Всесвітній день здоров’я»; «26 квітня – День Чорнобильської трагедії»; «8 травня – Всесвітній день Червоного Хреста та Червоного Півмісяця», «31 травня – Всесвітній день без тютюну», «1 червня – Міжнародний день захисту дітей», «26 червня – Всесвітній день боротьби з наркоманією, «1 жовтня – Міжнародний день громадян похилого віку», «1 грудня – Всесвітній день боротьби зі СНІДом»;

3. Години спілкування: «Видатні постаті про здоров’я», «Українські приказки і прислів’я про здоров’я», «Правила поведінки на льоду», «Правила поведінки на воді» тощо.

4. Класні збори: «Особиста відповідальність про здоров’я».

5. Круглі столи: «Організація життєвого ритму. Розпорядок дня підлітків», «Сон і здоров’я», «Активний відпочинок та його види».

6. Уроки-тренінги: «Що треба знати про ВІЛ/СНІД», «У небезпечних місцях»;

7. Відверті розмови: «Ти – талановитий», «Як стати відмінником», «Що сприяє порозумінню між людьми», «Спілкування з дорослими та однолітками», «Про почуття і співчуття».

9. Розвиток пізнавальної активності

Розвиток пізнавальної активності спрямований на заохочення та підтримання школярів у прагненні здобуття нових знань, розвиток гармонійної, інтелектуально і духовно багатої особистості. Встановлено, що формування інтересу, активізація діяльності учнів, тобто інтелектуальне виховання ефективно здійснюється шляхом проведення:

• предметних олімпіад;

• урочистих годин по відзначенню кращих учнів, знавців окремих предметів, переможців конкурсів.

1. Ділові ігри: «Як би я був вчителем…»;

2. Конкурс знавців певного предмета (брейн-ринг «Знавці змагаються»);

3. Похід у музей , бібліотеку – обговорення побаченого та почутого;

4. Години спілкування: «Книга у нашому житті», «Розкажи про свою улюблену справу».

10. Індивідуальна робота з учнями

1. Робота з активом;

2. Бесіди за результатами батьківських зборів;

3. Бесіди про успішність окремих учнів;

4. Бесіди про особисту гігієну та зовнішній вигляд;

5. Індивідуальні бесіди про етичне ставлення до оточуючих, моральність поведінки;

6. Робота з активом класу по аналізу успішності;

7. Бесіда з учнями про їх готовність до уроків.

Кiлькiсть переглядiв: 1897

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.